Membaca Membawa KeSuatu Paradigma Yang Berbeza

Semalam while taking my ample time berehat-rehat after half a day from my sister house.. selalunya masa yg ada saya membaca.. ini topik random yang saya suka baca.. bab2 ilmiah, ketuhanan, motivasi plus sejarah Islam ker..

Buku pertama dari penulisan suami isteri ini yang saya baca ialah “Bersyukur Saat Diuji”.. tajuk pun sudah menangkap mata saya untuk terus membaca.
Seringkali kita berfikir “akulah yang paling berat diuji“.. “akulah yang sering menangis dan ditimpa malang“.. Percaya saya, selepas membaca cerita2 didalam buku ini kita akan berfikir betapa “Bertuahnya kita bila diuji“..
Selepas itu saya baca buku ini “Travelog Haji”.. buku ini Abg saya yang rekomen semasa saya ingin menunaikan Umrah back 2011 gitulah.. Memang terkesan dihati..

Bacaan saya minggu lepas ialah “Nota Dari Madinah” juga tulisan dari pengalaman perjalanan Dr Muhd Kamil dan Dr Roza.

Satu perkara yang terkesan pabila saya membaca.. 
Ramai yang merindui utk datang kembali ke Kota Madinah dan Mekah, tetapi perbuatan kita selepas pulang ke tanah air tidak menunjukkan kita merindui pun apa yang telah kita perbaiki dan lakukan di tanah haram”.. 

Kita sering terlalai *ini sayalah*.. 

dan yang akan datang ialah “Kandil Di Kaki Gunung”..

Mungkin ada kalanya kita sering terlalai dan terleka.. InsyaAllah jika kita penuhi masa2 lapang kita dengan pengisian dari pembacaan buku2 yang saya telah baca ini mungkin sedikit sebanyak dapat memperbaiki didalam kehidupan kita seharian.

Jom banyakkan membaca

Mamabeauty

0 thoughts on “Membaca Membawa KeSuatu Paradigma Yang Berbeza”

  1. OKje pernah jugak dengar ceramah dia kat radio…..kadang tu dia pun keluar TV kan tap lama dah rasanya. Dia ni dpt Professor dlm usia muda jugak kalau tak silap.
    Memang bagus kalau suka hobi membaca ni

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *