Cerita Saya – Kehidupan Seorang Slip Disc – Keluarga

Saya ingin tinggalkan kenangan disini bagaimana perjalanan saya sebagai salah seorang yang pernah mengalami “Slip Disc”..

Cerita ini mungkin mengambil beberapa episod yang panjang dan semoga anda semua tidak jemu ya mengikuti perjalanan saya.

Saya ibu kepada 3 orang anak dimana 2 daripadanya meningkat remaja. Dan hanya si kecil yang masih bersekolah rendah. Boleh dikatakan kehidupan yang agak hectic bagi saya seorang ibu yang bekerja.
see how they grow everyday
9 to 5 ditempat kerja plus another a few hours dirumah pula. Sesiapa yang mengenali saya tentu faham dan tahu yang saya memang seorang yang independant.. jika masa dahulu anak2 masih kecil keterbatasan itu memang terasa. Drive sendiri ke tempat kerja dan balik untuk masak for family dan tiada pembantu rumah.It was like never ending story for me gitulah…

 I’m used too like kemas umah sendiri sampai puas hati, or even if dah suh my other half tolong cuci bilik air.. yang mana tak berkenan i will do another round of it. Nak kata perfection tu idokler coz sometimes baju menimbun juge tak berlipat..hehehe.. yelah ada masanya kita penat n rasa nak pejam saja mata ni without doing anything rite..
Bab memasak dirumah diawal pagi juga saya cuba siapkan sebelum ke tempat kerja dan disebabkan saya ada flexi hours means boleh bebila masa saja fix about hal keluarga or even keta rosak ke bengkel maka most of the time kecemasan, sayalah juga yang akan jadi HERO.. Alhamdulillah in other way about it.
the kids
Kerja my other half as a Snr.CAD di Architecture Firm tidak semudah yang disangka ya.. sometimes tidak menentu kerja ikut projek means tidaklah balik awal 9-5. Ada balik 7am after a whole nite utk siapkan projek.. or even gi site, or sometimes outstation juga. So HERO yang selalu ada semestinya saya.. 
This kind of thing rasanya yang membuatkan saya independant secara tidak langsung. 
Dengan terjadinya “Slip Disc” secara tidak langsung mengubah cara hidup saya yang selalu penuh, padat dan terhad utk diri sendiri.
Nantikan cerita saya seterusnya tentang – Kerjaya 
Mamabeauty

0 thoughts on “Cerita Saya – Kehidupan Seorang Slip Disc – Keluarga”

  1. lya sdg malalui fasa ni saat ni.. bgn seawal [pg memasak.. uruskan kerja rumah semua.. mmg letih yang amat..cuma bezanya..lya still x dpt memandu sjk eksiden.. jd mmg suami htr n ambik lya n asya..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *